Matilda Lundberg - Exchange student USA 14/15

We make memories for ourselves

Publicerad 2014-09-11 08:46:38 i USA,

En månad i staterna och i denna stund kunde jag inte trivas bättre. Skolan och cheerleadingen har blivit till vardag så det är just nu inte speciellt spännande. 


Har konstigt nog inte haft så mycket hemlängtan alls. Jag hade en dag förra veckan då det blev lite kaos och jag grät första gången här, anledningen var ingen annan än att jag var besviken på mig själv. Det var i alla fall första gången jag kände riktig hemlängtan. 





Annars rullar allt på har träffat nya vänner som jag verkligen tycker om och känner mig bekväm med. Har även troligtvis hittat en date till Sadie Hawkins dansen, vilket för er som inte vet är när det är ombytta roller och tjejen frågar killen och betalar för allt osv, det blir intressant. Har ännu inte bestämt hur jag ska fråga. Tror nämligen att det kan bli en obekväm situation och jag känner inte för att göra någon stor grej av det hela, men vi får se.

För övrigt så är mina matvanor här borta helt värdelösa, äter ingen riktig mat under dagarna och får oftast inte i mig något annat än vatten tills jag kommer hem/till tränings hallen då jag ätit lite nudlar i princip varje dag. Sedan äter jag middag mellan 19.00 och 22.00. Förstår ärligt talat inte hur jag klarar av dagarna..

Nu ska jag i alla fall sova efter en lång dag i skolan och i cheer hallen. 

PS. Bilderna är bara placerade i någon random ordning, de har egentligen inget med inlägget att göra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela