Matilda Lundberg - Exchange student USA 14/15

Ambassaden

Publicerad 2014-07-07 18:58:55 i Innan USA,

Ligger för tillfället halvt död i sängen här i Stockholm, det har varit en lång och framförallt varm dag. 

Jag ställde klockan på 06.30 imorse för att inte försova mig. Bussen gick 07.50 eller något liknande och jag kom fram till ambassaden ca 08.10. Redan då var det lång kö. Jag väntade utanför i ca 80 minuter och fick sedan komma in på ambassaden, jag kom alltså in precis 09.30 då jag bokat tid, men den bokade tiden spelade inte någon roll eftersom att nästan alla missade sina tider. Inne på ambassaden fick jag en nummerlapp och när det var min tur lämnade jag in alla papper och passet och fick sedan gå och sätta mig och vänta igen. Det tog kanske 30 minuter innan de sa mitt namn och då fick jag gå och lämna fingeravtryck. När det var klart skulle jag återigen sätta mig ner och vänta, denna gång bara 10 minuter. Det sista jag skulle göra var att bekräfta mina fingeravtryck och svara på några frågor på engelska som handlade om vart jag skulle osv. Sen fick jag gå. Jag var alltså där i lite mer än 2 timmar. 

PS. Jag är äntligen klar med HELA ansökningsprocessen. Nu kan jag inte annat än räkna ner och förbereda mig mentalt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela