Matilda Lundberg - Exchange student USA 14/15

whatever happens I'll remember this moment

Publicerad 2014-05-10 14:51:00 i Innan USA,

Förra inlägget skrevs i ren glädje och chock. Jag var så lycklig och det är jag fortfarande. 
Men jag tänkte att jag kan berätta lite mer om vad jag fått veta om familjen och allt möjligt.

Well, somsagt så är Kalifornien staten där jag kommer spendera mitt år som utbytesstudent och staden jag kommer bo i heter Clovis. Clovis ligger i Fresno county som det så fint heter och det är en stad med ca 100 000 invånare. 
I Clovis finns det fem olika high schools; Buchanan High, Clovis High, Clovis West, Clovis East och Clovis North. Jag kommer gå på Clovis North som då inte så oväntat ligger i norra Clovis. Clovis North är en stor skola, det går kring 3 000 elever där, det är alltså typ 6 gånger elevantalet på min nuvarande skola.
 
Jag kommer bo lite utanför staden Clovis (det tar ca 12 min med bil till skolan), och jag kommer bo hos en familj med mamma, pappa och fem barn. Barnen är 14, 9, 5, 1 och 0 (beräknas anlända till världen några veckor efter att jag flyttat in). Förutom fem egna barn så kommer de ha mig + en tjej från Kina, så vi kommer bli en familj på 9 pers + en hund. Helt annorlunda från min nuvarande familj där vi är i princip 3 eftersom systra mi inte bor hemma. Jag har absolut ingenting emot en stor familj utan det känns bara roligt. Har även alltid velat ha småsyskon vilket jag kommer få en hel del av. 
 
14 åringen, 9 åringen och 5 åringen håller alla på med cheerleading så hela familjen spenderar mycket tid i "the cheer gym" och de är otroligt duktiga jag är verkligen super imponerad. De har även andra intressen såsom snowboarding, löpning, dans, amerikansk fotboll osv.
Har pratat endel med de och de verkar helt underbara. Vi skypeade i 2 timmar i natt och pratade om allt möjligt vilket var riktigt roligt. Det bästa var att få en bild av vilka de var osv. 
 
Just nu är jag mer än nöjd med min placering och jag hoppas innerligt att känlsan av att de är den perfekta familjen för mig finns genom hela resan och livet.
 
bästabästabästa♥
 

Kommentarer

Postat av: Sofie H

Publicerad 2014-05-11 14:28:15

Grattis Matilda!! så jääkla roligt dom verkar super mysiga! Har du fått något avresedatum? :D

Svar: Ja, det känns riktigt bra! Jag hörde om din familj också, vad roligt. Ja jag åker den 9:onde augusti till New York. När åker du? :)
Matilda Lundberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela