Matilda Lundberg - Exchange student USA 14/15

Dancing in the dark, in the pale moonlight

Publicerad 2014-08-16 10:30:45 i USA,

Förlåt mig för att jag inte uppdaterat er om vad som händer. De senaste dagarna har varit hektiska och när jag väl haft tid att blogga har jag varit alldeles för trött. New York var overkligt bra och jag har filmat massa små snuttar från första dagen som jag ska försöka sätta ihop när jag har tid. Ska skriva mer om New York när jag har mer tid och känner för det. 

Resan från New York till Fresno gick åt helvete, jag skulle mellanlanda i Phoenix och skulle då ha en timme till Fresno flyget gick. Men eftersom Phoenix flyget var försenat så missade jag flyget till Fresno, fick en ny biljett till dagen efter och någon rabattkupong på hotell men eftersom att jag är under 18 så får jag inte bo själv på hotell så skulle fått sova själv på flygplatsen. Min värdmamma ringde och skällde på flygbolaget från Fresnos flygplats (där de förövningar väntade på mig i 4timmar!!) medan jag var på dem i Phoenix så tillslut löste det sig och jag fick en plats på ett plan som gick senare samma kväll. 

Nu har jag varit här i Fresno/Clovis i 2 dagar och jag älskar det, det är inte som jag tänkte mig, det är mycket bättre. Jag och den norska tjejen som ska bo hos min värdmormor har fått följa med på alla möjliga ärenden så vi har varit på vift hela dagarna, idag var vi och shoppade sen åkte vi på "poolparty". 

Imorgon väntar kanske lite mer shopping sen ska vi fira min värdpappa som fyller år. Hoppas ni alla har det bra i Sverige. 

PS. Idag är det exakt en vecka sedan jag påbörjade denna resa. Känns som en månad sedan.
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2014-08-16 16:37:14

Åh vad bra att allt verkade lösa sig med resan ändå!! Hahah att vi pratade om att de säkert skulle gå bra att resa den där lilla biten själv i usa också blev det krångel ändå. Förstår verkligen om du fick lite panik då!! Hursom helst, de är bra här i Sverige samma gamla UÅ lite molningt och tråkigt ;). Verkar ju som din världsyster samt norksen är härliga tjejer, fina selfies:-) I will definitely miss u this semster, men hoppas du har det bra där på andra sidan jorden. På sommarträningen i onsdags (tror de va onsdag iafa:P) tappade vi en elevator och jag fick en bula i pannen de var onice, ahha lol. Btw cheer summer camp var jättenice!! Fick jättebra pass på flickisar och körde själv med bara en passmänniska faktiskt!! So proud :') Amanda ska btw bli tränare för figthers och Fanny för fusion??? lol ändå.. Aa snart e de väl tryouts eller kanske om någon/två veckor vi lär ju se:-) Skolan börjar på onsdag (eller tisdag för minervabarn då :P) och känns lagomt lamt. Men blir ändå kul m lite nytt folk i klassen:-) hehhe. Jag kände bara för att skriva av mig lite och bara tala om lite gossip osv.

Saknar dig fina matilda<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela