Matilda Lundberg - Exchange student USA 14/15

Acceptance letter

Publicerad 2014-03-03 19:13:00 i Innan USA,

Senaste tre timmarna har jag varit inställd på speedmode eller något liknande, detta är för att jag fick den bästa möjliga nyheten idag, jag är accepterad hos den amerikanska organisationen och de börjar nu att leta efter värdfamilj till mig. Nu kan jag inte göra annat än vänta på beskedet som jag längtar så mycket efter, placeringen. 
 
När folk frågar mig om allt som har med utbytesstudent grejen att göra så frågar 99% om vart i USA jag kommer åka. Saken är att man kan få veta placeringen från slutet av februari till ca 1 vecka innan man ska åka och det blir så himla konstigt när man inte har någon aning, när folk inte riktigt vet hur alla ansökningar och skit går till så är det många som inte förstår hur lång tid det tar. Jag skickade t.ex. in min intresseanmälan för över ett år sedan och idag 14 månader senar får jag mitt acceptance letter, jag har dock lagt allt på is några gånger och det har krånglat endel men det krävs ändå mycket tid och mycket jobb. 
Jag känner mig väldigt mycket lugnare nu när jag vet att de letar efter en familj till mig och de har garanterat mig en.
 
Detta blev en aning osammanhängande och konstigt, men det är ungefär hur det ser ut i min hjärna för tillfället rörigt. 
ännu en bild som får representera en lycklig Matilda. (Jag höll upp mobilen för att visa mailet som dock inte syntes..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela