Matilda Lundberg - Exchange student USA 14/15

Avresemöte

Publicerad 2014-05-17 16:45:00 i Innan USA,

 
Tre feta häften som tog upp störst plats i kuvertet, två stycken från explorius och ett från ICES – min amerikanska organisation. Det är två manualer till mig och en till mina föräldrar. I dessa står allt möjligt.
 
Här ser ni resten av papprena som låg i kuvertet, bland dem finns information om Soft Landing Camp, visuminformation, "Sexual Assault" alltså vad man ska göra och hur man ska agera om man blir antastad under sitt utbytesår (hoppas verkligen att det aldrig hänt), sen var det även lite papper om försäkringar och fadderbarn osv.
 
Ovan ser ni bilder på alla papper vi fick med oss hem.
 
Jag hade tänkt berätta för er vad de sa på mötet osv. Men jag känner inte att det var något som jag skulle kunna berätta kort om utan det var mest allmän information som man får veta om man antingen bestämmer sig för att bli utytesstudent eller om man bara googlar runt. Men kan ta det lite ytligt ändå.
Det handlade bland annat om följande:
• regler
• placering
• försäkringar
• hur man ska bete sig på sociala medier
• hur man ska bete sig på plats i värdlandet
• packning
• fickpengar
• avresa
• hemresa
• hur man ska hantera hemlängtan
• presenter till värdfamiljen
m.m.
 
Om ni vill veta mer om något specifikt så är det bara att fråga.
 
Ps. om jag ska vara ärlig så har jag inte läst igenom alla papper än. Kanske berättar mer om vad som står när jag har gjort det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela