Matilda Lundberg - Exchange student USA 14/15

And what would humans be without love? 
RARE, said Death.

Publicerad 2014-10-15 05:11:14 i USA,







Fredagskvällen den 3 oktober spenderades på Hobb's Grove vilket är lite av ett spökhus men med mer än en "attraktion". De har tre olika turer man kan gå/åka, hayride, haunted forest och haunted house. Jag var så inställd på att allt var overkligt så jag blev inte skrämd många gånger då jag på något sätt var beredd varje gång någon hoppade fram. Gick också först i gruppen så de hoppade inte fram förrän efter jag passerat dem. Det var i alla fall jätte roligt! Huset var det läskigaste enligt mig.








På lördagen var det bröllop för en kusin till min värdmamma, det var jätte roligt att träffa släktingar och vi dansade en hel del vilket också var roligt, fick lära mig en mexikansk pardans, jag var kass men efter ett år här lär jag ju vara en Gud haha. Söndagen spenderades också med släkten här borta.

Förra veckan var det homecomming week och olika teman varje dag, eftersom att jag är i yearbook var jag tvungen att gå runt och fota alla som klätt ut sig osv. Det var kul men jag önskar att jag själv hade varit mer engagerad och gått all in.



I fredags var det dags för homecomming, det var en utav de bättre kvällarna här! Vi visade upp vår skit, och tävlade mot juniors, sophmores och freshmans, tråkigt nog vann juniors.. De kan ha varit bättre men de hade kopierat hela skiten från Grease som var deras musikal, medan vi seniors hade rock of Ages och faktiskt gjorde vår egna grej av den.
Besvikna var vi.. Men killarna spelade riktigt bra och vann med 32-0 om jag inte minns fel. Tog tråkigt nog inget annat än selfies..



På lördagen åkte jag runt i min fina pyjamas hela dagen fram tills jag hade träning (hann inte byta om eller fixa mig överhuvudtaget den morgonen pga försov mig). Efter träningen stressade vi hem för att låta mig duscha sen åkte vi direkt för att möta upp sadies gruppen som skulle ta bilder innan. Sadies var roligt, jag är väldigt glad att jag åkte med gruppen, det hade varit väldigt awkward är allt jag kan säga. Den svartvita bilden ovan är den enda bild jag tog under hela kvällen.










Sist men något av det roligaste var i söndags då hela familjen -Jenn och grandpa +Derek åkte till Fresno fair. Vi åkte karuseller, åt mängder av onyttiga saker ex. Friterade oreos... Vann gosedjur och hade det allmänt trevligt! 

Okej, jag erkänner, jag är värdelös på att ta tag i det här med bloggandet önskar att jag kunde säga att det kommer bli bättre men jag vill inte lova något som jag troligtvis inte kommer hålla. 

Har det i alla fall riktigt bra här borta för tillfället, senaste veckan har varit stressam men väldigt rolig! Jag har gjort allt ifrån tränat inför senior skit uppträdande, dansat för fullt at sadie's, besökt Fresno fair till läxor m.m. Allt är nu bortgjort och på ett sätt känns det väldigt skönt att ha det bortgjort medan det samtidigt är tråkigt att inte kunna se fram emot det längre. 

Mentalt mår jag väldigt bra förutom att jag är trött dygnet runt. Jag äter bättre och bättre men kan verkligen se på lill magen att den växer trots att jag tränar varje vardag, vilket är mindre roligt. 

Förövrigt så försökte jag klippa ihop filmerna från New York eftersom jag pratat om det sen jag lämnade den underbara staden men insåg att det inte fungerade att ladda över filmerna till ipaden så det kommer bli svårt.. 

Avslutar med att säga grattis till världens bästa moster som fyller år idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela