Matilda Lundberg - Exchange student USA 14/15

Once again but it won't be the same

Publicerad 2014-12-03 08:05:00 i USA,

Vill borja med att tacka alla dar ute som lyssnat pa vad jag har haft att saga och som brytt sig om mig osv. Trots att jag tyckte det blev lite uttjatat att beratta for mina vanner om vad som hande sa kandes det verkligen som att folk dar hemma inte har glomt mig och att jag inte ar en framling trots allt jag missar, jag uppskattade det valdigt mycket.
Ett extra tack till dig Cecilia som inte ens kanner mig men som gav mig en peppande kommentar, den satte ett leende pa mina lappar.
 
 
Nu har allt antligen lugnat ner sig lite har borta. Jag vet inte riktigt om jag vill ga in pa detaljer angaende det som hant eftersom en utredning fortfarande pagar. 
Jag har i alla fall flyttat nu, som sagt sa trivdes jag jatte bra hemma hos April, Alex och barnen och de alskade/alskar mig lika mycket som jag alskar dem. Det var alltsa inte upp till oss att bestamma om flytten, darfor hade jag det valdigt tufft i ett par veckor och var valdigt nere. 
Som tur var hade jag ett gang bra vanner och min familj att prata med.
 
Jag foljde med Sydney, Madi och Alicia till Stranden en dag dar mitt i allt, det var en av de roligaste dagarna har och jag ar verkligen jatteglad att jag hittat manniskor som jag verkligen trivs med. Det ena ledde till det andra och jag spenderade mycket tid med dem och tillslut fick jag aven flytta in hos Sydney sa hos Sydney bor jag nu sen i onsdags. Jag trivs jattebra har och de ar en valdigt rolig och relaxed familj vilket jag gillar. 
 
Vad jag gjort sedan senast ar bland annat hoppat studsmatta at skywalk, akt till San Francisco for att shoppa, varit pa stranden (somsagt), legat i sangen, atit, atit och atit, sett netflix, firat thanksgiving, undvikit plugg, tittat pa fotboll, vunnit 2/2 cheertavlingar + Grand Champs, firat Halloween pa fotbollsmatch, haunted cornfield, tagit selfies, sett mocking jay part1, fatt paket hemifran innehallande godis och klader, gjort av med alla pengar, akt pa langa bilturer genom Fresno/Clovis, Druckit dutch bros (Kaffe!!!), och varit sjuk. Detta var en summering av allt som hant.
Jag har hunnit ha tva lov under detta uppehall vilket har lett till mycket somn och slappande, forsta var andra veckan i november nar det var veterans day, hade mandag och tisdag ledigt men eftersom att allt hande i den vevan sa var vi aven hemma onsdagen. Andra var nu veckan som var da vi hade thanksgiving break.
 
Har insett nu under tiden jag varit har att jag har det valdigt svart for att ta tag i bloggandet, forhoppningsvis ska det bli lite battre nu nar jag har en dator jag kan lana for arligt talat sa ar det mycket lattare att skriva pa datorn an pa mobilen eller ipaden, ska se om jag kanske kan kopa ett tangentbord till ipaden sa det blir annu lite lattare. 
Jag har aven insett att jag har svart for att formulera mig och skulle mycket hellre endast lagga in bilder men ar for lat for att ladda over dem pa datorn..
 
Okej men somsagt, ska forsoka bli battre och skriva oftare, nu blir det mest bara vad som hander osv. om ni har nagra fragor eller vill lasa om nagot speciellt hor av er antingen privat eller i kommentarsfaltet.
 
Bild fran idag nar jag tittade pa tjejernas forsta fotbolls match, kommer troligtvis trana med dem men inte spela matcher. Fler bilder kommer inom snar framtid.

Kommentarer

Postat av: Ylva

Publicerad 2014-12-03 23:33:43

Roligt att läsa din blogg! Du blir rik på erfarenheter och upplevelser och du utvecklas! Nu börjar fas 2 - kör hårt! Kramar fr Ylva

Postat av: Ylva Östlin

Publicerad 2014-12-10 05:39:30

Heeej! Vilken av clovis skolorna går du på?? Bor i Oakdale vilket inte är så långt ifrån, ungefär vid Modesto. Har spelat mycket vattenpolo turneringar i Clovis och ska även spela en hel del där i Januari. Har du det bra där du är?? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela