Matilda Lundberg - Exchange student USA 14/15

engelska test och möte

Publicerad 2014-02-17 18:17:00 i Innan USA,

I lördags var det dags för ett engelska prov/test och möte med explorius. 
Provet bestod av läsförståelse och hörförståelse och handlade i princip om undervisningen av olika ämnen i skolan. Jag personligen tyckte att det var ungefär samma svårighetsgrad som nationella i 9:an förutom att man fick 3 eller 4 svarsalternativ på varje fråga. De sa att det var ungefär hur ett prov i USA kunde se ut. Jag vet inte om jag tycker att det är svårare eller lättare med svarsalternativ, men jag kan säga att det var ovant, man måste verkligen vara uppmärksam eftersom att alternativen är ganska lika varandra.
 
På mötet pratade de om regler som gäller när man är där men även om pengar och andra saker. Det var intressant och väldigt lärorikt, jag insåg även att jag behöver ett jobb så att jag kan spara pengar, för det behövs en hel del!
 
Annars har det inte hänt så mycket på ansöknings fronten förutom att jag äntligen har fått en tid för att kolla upp min allergi, det är dock inte förrän om tre veckor men tiden går fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela