Matilda Lundberg - Exchange student USA 14/15

Exchange challenge

Publicerad 2014-05-19 15:45:00 i Q/A,

Satt i några timmar i går och läste igenom alla bloggar som var länkade i facebook gruppen för utbytesstudenter som jag blev medlem i förrgår. Många av dessa bloggar hade gjort "utmaningen" nedan så jag tänkte varför inte? Så här har ni svar på ett gäng frågor om lite allt möjligt.

Vilket land ska du till? 

United States of America 

 

Vilken organisation reser du med? 

Jag reser med Explorius och ICES.

Hur/var skulle du helt vilja bli placerad?

Jag har redan fått placering i Kalifornien vilket var ett utav ställena som jag hoppades på i början innan jag insåg att jag egentligen inte brydde mig så länge jag fick en bra familj.

Har du fått familj eller gjort stat-/regionsval?

Haha ja, jag har fått familj, består av mamma April, Pappa Oscar, Kaile 14, Alek 9, Kai 5, Aria 1, en pojke som än inte är född och kinesiska Cris. Jag gjorde varken stat- eller regionsval.

Kommer du åka på något förberedelseläger?

Ja, alla studenter som åker med explorius åker några dagar till New York i olika etapper innan man åker vidare till värdfamiljerna, jag åker 9/8. Sen i slutet är det Year end camp i Washington DC vilket då är typ ett förberedelseläger för hemkomsten. 

Vad ser du mest fram emot?

Oj, svår fråga.. Men typ allt, få lära känna massa nya människor, få en "andra" familj, få småsyskon, gå high school, uppleva den amerikanska kulturen o.s.v.

Vad fruktar du mest?

Jag känner inte att jag fruktar något speciellt för tillfället, jag vet ju att jag kommer ha hemlängtan men jag tror att jag kommer bli så mycket starkare av de så jag ser inte det som något dåligt! Men jag fruktar kanske att jag ska ändra min personlighet för att passa in och att jag ska bli någon jag inte är.

Vill du prova någon ny sport?

Ja, det vill jag men jag vet inte om jag kommer göra det eftersom att jag vill fortsätta med cheerleading. Sporter jag skulle vilja testa är i alla fall volleyboll, tennis och typ baseball, det skulle även vara kul att spela fotboll trots att jag inte får det för min sjukgymnast hehe..

Vad kommer du sakna mest?

Jag vet inte riktigt, min familj och mina vänner antar jag, sen måste jag ju lämna in min macbook till skolan och det kommer blir riktigt tufft.. lol. 

I USA, kommer du åka på en resa arrangerad av organisationen?

Jag vet inte, jag vill verkligen åka på den till Hawaii men har för mig att den är svindyr och jag tror nog att jag skulle få betala den själv eftersom mina föräldrar redan betalar allt annat, så jag tror inte att jag skulle ha råd.. Men det skulle vara kul!

Namnge tre platser du vill besöka i ditt land:

New york, Hawaii och Las Vegas. (även Los Angeles, San Fransisco och resten av USA.) och MEXICO haha det ligger dock inte i USA men ändå ballt!

Tror du att det kommer bli ett bra år?

Nej jag tror att jag kommer ha det jätte tråkigt och jag tror att jag kommer vilja åka hem efter två timmar........
Men det är väl klart jag tror och hoppas av hela mitt hjärta att det kommer bli det bästa året i mitt liv!! Men klyschigt som det låter så blir det ju vad man gör det till.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-05-23 23:15:36

Vad kul att åka till Kalifornien! Jag ska själv åka till Indiana i höst och är precis som du JÄTTETAGGAD! :D Hur verkar din värdfamilj?
Har också explorius som organisation, men åker redan den 30 juli. Har du hittat någon som du åker samtidigt med? verkar som om alla åker olika hahah! :P SKulle du vilja göra ett länkbyte? Kram!

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-05-24 12:04:41

Sv. Härligt att ni har matchat så bra! :) Min familj verkar helt perfekt för mig också! Precis som du så har vi typ samma intressen och är lika aktiva.
Har själv inget syskon men har alltid drömt om att ha det. Nu kommer jag ju få en värdsyster så det är helt perfekt ! :D Jag har länkat dig också nu ;) kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela