Matilda Lundberg - Exchange student USA 14/15

Cheerleading

Publicerad 2014-10-15 06:24:54 i Q/A, USA,


Okej så jag fick denna fråga för 13 dagar sedan hehe, förlåt Filippa. Men bättre att svara sent än aldrig hoppad jag! Så cheerleadingen i USA är annorlunda men jag tror att det beror jätte mycket på vilken förening man kommer från i Sverige och vilken förening man börjar i i USA. Min förening eller mitt gym heter ICE Allstars. Jag tror att det är ett ganska litet gym i jämförelse med andra. Men först och främst så har de ju tryouts i april/maj och tränar sen hela sommaren med ca 2 veckors uppehåll, till skillnad från Sverige där åtminstone min förening har ca tre månaders uppehåll. Eftersom att de startar säsongen tidigare så startar även tävlingarna tidigare plus att det är så mycket större här så har det mycket fler tävlingar. Det jag har upplevt men som jag också tror beror på gym är att det är mycket mer styrka och konditions träning här och de tror mer på att straffa och skrika på barnen än vad de i Sverige gör. Här är jag Level 1 eftersom jag inte har min back walkover eller gymnastiken som  behövs. Sen är lag systemet annorlunda, de går mer på skills än på ålder. Så många i mitt senior 1 lag är 10/12 år. Sist men inte minst så är priset en stor skillnad. Det är ca 4 gånger dyrare här än i Sverige. Det känns mest bara som att cheerleadingen här är mer proffesionellt inriktad och även mycket större. 

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2014-10-19 13:18:48

Vill du kanske ha länkbyte? Jag är nämligen också i USA fast i Michigan. Skulle vara roligt att ha länkbyte :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela