Matilda Lundberg - Exchange student USA 14/15

It's more than I can take

Publicerad 2014-09-27 06:18:51 i USA,

Clovis East vs Sanger

Var på bio och såg if i stay, grät genom hela filmen och fick i princip andnöd i slutet lol... Såg ut som att jag var hög pga så rödsprängda ögon (bilden ger dem ej rättvisa).
Girls night med tripp till walmart utklädda.


Har blivit lite beroende av att rita dessa stjärnor/blommor på mig själv..


Mysig kväll hos värdmormor. 

Några killar från min engelska klass som tog bilder med min iPad när vi läste varandras essay's det var en lite små rolig överraskning, men var av någon anledning inte så förvånad.
De enda bilderna jag tog på rallyt och matchen..

"Hjälpte" Emma med en av hennes sadies skyltar, det står 'you would be an adorable date... Let's explore Sadies together' relaterat till barnprogrammet Dora the Explorer.

Planen innan jag lämnade Sverige vara att blogga absolut minst en gång i veckan, helst varje dag men kände att det var lite mycket när jag vet att jag är dålig på sånt här! 
Jag är iallafall jätte glad att ni fortfarande tittar in för att se vad som händer här borta och att ni är intresserade av mitt liv som för tillfället inte är så spännande. 

Denna vecka har varit en tuff vecka, har varit känslomässigt instabil, det kan bero på att det är den tiden på månaden.. Eller så har jag bara börjat få hemlängtan. Tror att det är en blandning av de två exemplen. 

Har kommit väldigt nära Emma som jag tror att jag berättat om tidigare, sen har jag även lärt känna ett gäng andra människor som jag tror kan göra detta år helt otroligt. Blev inbjuden att åka på en roadtrip nu ikväll till merced (ca 1h bort) för att titta på skolans fotbolls match, men mina värdföräldrar tyckte att de var för långt vilket jag självklart förstår och accepterar även fast jag mer än gärna hade följt med.

Var ju på vår första hemma match förra fredagen. Vi laddade även först upp vid lunch med neon rally, lite tävlingar mellan klasserna osv. 
Matchen var i alla fall en succé trots att broncos förlorade med 1 ynka poäng. Det tar definitivt en plats bland de bästa upplevelserna här borta, sällskapet var kung och stämningen i student läktaren var fet, så jag kan ej begära så mycket mer! 

Annars har det inte hänt så mycket, veckorna spenderas i skolan, i cheergymmet eller hemma med flera kilon av läxor. Och helgerna spenderas för det mesta på vift med familjen.

Jag ska definitivt försöka blogga mer i framtiden inte bara för mina trogna läsare utan även för mig själv men jag kan inte lova något..
Tills nästa gång vi ses, xoxo


Kommentarer

Postat av: Filippa

Publicerad 2014-10-01 15:50:40

Kan du snälla berätta mer om cheerleadingen i USA? Vilken level är du på? är det stor skillnad jämfört med Sverige?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela